Aktiviteter av Caritas Tromsø og Svalbard er basert på frivillghet.

For å være frivillig i Caritas Tromsø ser vi etter engasjement og vilje til å hjelpe andre. Dersom man mester flere språk er dette et stor pluss, og vi etterstreber å ha frivillige som har fagkunnskap innen helse, pedagogikk, jus og IKT. Det vigtigste er likevel en evne til å være raus og empatisk i overfor medmennesker.

Vi kan tilby praksisplass.

Er du uten jobberfaring? Er du ny i Norge? Er du jobbsøker? Mens du forbereder deg til neste trinn i livet ditt, kunne du tenke deg å bruke tiden din mer effektivt? Flere har fått muligheten til å bygge et nettverk og skaffe seg jobb gjennom frivillig arbeid. Det er bedre å ha vært frivillig i den perioden enn å ha et gap i CV-en. Frivillghet er høyt verdsatt i det norske samfunnet. Vi utsteder en attest som bekrefter at du har bidratt til samfunnet som frivillig.

Tror du at du kan tenke deg å være frivillig? Ellers kjenner du noen som kanskje kan ha nytte av å vite om oss? Ta gjerne kontakt!

Besøksadresse : Skippergata 43, 9008 Tromsø (til august 2023) Vi flytter til Storgata 94, 9008 Tromsø etter sommer.